Problemy dzieci w zdalnej edukacji.
Problemy dzieci w zdalnej edukacji
Danuta Sterna – matematyczka, pracowniczka naukowo-dydaktyczna Politechniki Warszawskiej (1974-1986), nauczycielka matematyki w szkołach publicznych i niepublicznych, autorka publikacji dla nauczycieli i materiałów metodycznych, trenerka programu Szkoła Ucząca Się, kierowniczka Akademii SUS, w artykule „Kilka problemów, które ujawniły się mocniej w świetle zdalnej edukacji” omawia siedem problemów, które zwykle dotykają uczniów w zdalnym nauczaniu, i które ostatnio szczególnie nasiliły się. Autorka prezentuje objawy tych problemów i daje kilka wskazówek, jak można sobie z nimi poradzić. Ciekawa jest forma prezentacji tych problemów, gdyż zapisuje je w języku ucznia. Brzmią one następująco:
- Nie wiem, po co się tego uczę.
- Nauka nie sprawia mi przyjemności
- Nie mam dobrych relacji z innymi uczniami
- Mam złe relacje z nauczycielem
- Mam niepowodzenia
- Mam problem z czytaniem i rozumieniem instrukcji online
- Nie umiem zorganizować sobie pracy w domu
Z artykułem można zapoznać się pod linkiem:
https://osswiata.ceo.org.pl/2020/10/26/kilka-problemow-ktore-ujawnily-sie-mocniej-w-swietle-zdalnej-edukacji-2/
Pedagog szkolny, Maciej Głowacki
- redaktor
- Blog