Problemy dzieci w zdalnej edukacji

Danuta Sterna – matematyczka, pracowniczka naukowo-dydaktyczna Politechniki Warszawskiej (1974-1986), nauczycielka matematyki w szkołach publicznych i niepublicznych, autorka publikacji dla nauczycieli i materiałów metodycznych, trenerka programu Szkoła Ucząca Się, kierowniczka Akademii SUS, w artykule „Kilka problemów, które ujawniły się mocniej w świetle zdalnej edukacji” omawia siedem problemów, które zwykle dotykają uczniów w zdalnym nauczaniu, i które ostatnio szczególnie nasiliły się. Autorka prezentuje objawy tych problemów i daje kilka wskazówek, jak można sobie z nimi poradzić. Ciekawa jest forma prezentacji tych problemów, gdyż zapisuje je w języku ucznia. Brzmią one następująco:

  1. Nie wiem, po co się tego uczę.
  2. Nauka nie sprawia mi przyjemności
  3. Nie mam dobrych relacji z innymi uczniami
  4. Mam złe relacje z nauczycielem
  5. Mam niepowodzenia
  6. Mam problem z czytaniem i rozumieniem instrukcji online
  7. Nie umiem zorganizować sobie pracy w domu

 Z artykułem można zapoznać się pod linkiem:

https://osswiata.ceo.org.pl/2020/10/26/kilka-problemow-ktore-ujawnily-sie-mocniej-w-swietle-zdalnej-edukacji-2/

Pedagog szkolny, Maciej Głowacki